آرایشی و بهداشتی

 بازار ۷ میلیارد دلاری محصولات بهداشتی و آرایشی ایران

 اهمیت توسعه تولید قراردادی

محمود آل‌بویه مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، بر ضرورت توسعه تولید قراردادی و استفاده هدفمند از ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها برای تقویت تولید داخل تأکید کرد و گفت: بازار جهانی محصولات آرایشی و بهداشتی در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۳۴۰ میلیارد دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ از ۵۶۰ میلیارد دلار عبور کند. سهم بازار ایران نیز تا سال ۲۰۲۵ حدود ۷ میلیارد دلار برآورد شده که ظرفیت مناسبی برای توسعه تولید داخلی و حضور در بازارهای منطقه‌ای است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یکهزار صنعت ـ کارخانه در این حوزه اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این واحدها از استانداردهای فنی و الزامات کیفی برخوردارند و امکان ورود به تولید بدون کارخانه، تولید قراردادی و برندسازی اختصاصی را دارند. سازمان غذا و دارو نیز در چارچوب ضوابط موجود، از بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های خالی این صنایع حمایت می‌کند.

آل‌بویه ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد کارخانجات فعال کشور توان ارائه خدمات تولید قراردادی را دارند و سازمان غذا و دارو در جهت تشویق صنایع برنامه‌ریزی کرده است تا این عدد به ۱۰۰ درصد برسد و تمام ظرفیت‌های صنعتی موجود وارد چرخه تولید شوند.

وی، سرمایه‌گذاری در تولید داخلی را سرمایه‌گذاری برای مردم و آینده اقتصادی کشور دانست و تأکید کرد: توسعه تولید قراردادی می‌تواند ظرفیت‌های بلااستفاده کارخانه‌ها را به فرصت‌های پایدار اقتصادی و اشتغال‌زا تبدیل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا