- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

صنعت مواد موثره دارویی با «فارمکس» توانمند شده است

به گزارش فارمانیوز، فرامرز اختراعی، با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی فارمکس، گفت: این نمایشگاه هر سال، بهتر از سال قبل برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه فارمکس، نقش ویژه ای در توانمندی و توسعه صنعت مواد دارویی کشور داشته است. زیرا، مصرف کنندگان محصولات ما، شرکت‌های دارویی هستند که از طریق همین نمایشگاه به صنعت مواد دارویی دسترسی پیدا می‌کنند.

اختراعی ادامه داد: قراردادها و سفارشات شرکت‌های دارویی با صنعت مواد دارویی، در همین نمایشگاه شکل می‌گیرد و از همین رو؛ فارمکس توانسته به رشد و توسعه صنعت مواد موثره در کشور کمک کند.

رئیس هیأت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی، با اشاره به حضور کشورها و شرکت‌های خارجی در نمایشگاه فارمکس، گفت: آشنایی خارجی با صنعت مواد موثره دارویی کشور نیز از طریق همین نمایشگاه صورت می‌گیرد و می‌تواند منجر به عقد قرارداد برای فروش و صادرات محصولات صنعت کشور شود.

اختراعی از نمایشگاه فارمکس به عنوان یک فرصت برای حضور صنعت مواد موثره دارویی کشور نام برد و افزود: صنعت مواد دارویی در کشور، از توانمندی و ظرفیت بالایی برای صادرات برخوردار است که می‌بایست حمایت شود.

ششمین نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۴، در روزهای ۱۴ الی ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در شهر نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می‌شود.