- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

جان بیماران قربانی سوء‌مدیریت وزارت بهداشت

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس با انتقاد از اینکه جان بیماران خاص، صعب العلاج و پیوندی قربانی سوءمدیریت وزارت بهداشت شده است، گفت: تا کی باید پشت سپر و نقاب کرونا هزاران ضعف وزارت بهداشت پوشانده شود می‌طلبد رئیس جمهور، وزرای ناتوان، ضعیف و ناکارآمد را برکنار کند؛ وزارت بهداشت به هیچ وجه به درستی مدیریت نمی‌شود و باید وزیر استیضاح یا برکنار شود.

به گزارش فارمانیوز [1] به نقل از خبرگزاری خانه ملت [2]، علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس با انتقاد ضعف مدیریتی در حوزه سلامت بر ضرورت برکناری یا استیضاح وزیر بهداشت تاکید کرد و گفت: طرح دارویار اجرا و مقرر شد وضعیت دارویی کشور بر اساس این طرح ساماندهی شود اما نه تنها وضعیت بهتر نشد بلکه قیمت دارو به صورت سرسام آور بیش از تورم کشور افزایش یافت و بسیاری از داروها هم کمیاب و نایاب شد.

جان بیماران قربانی سوءمدیریت وزارت بهداشت

وی افزود: کمبودها بیشتر در مورد آنتی بیوتیک، سرم‌ها و داروهای معمولی بوده و متاسفانه در حال حاضر با کمبود داروهای بیماران خاص، صعب العلاج و پیوندی مواجه هستیم و جان بیماران قربانی سوءمدیریت وزارت بهداشت شده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم افزود: برای کاهش هزینه های درمان به صورت مداوم به وزارت بهداشت تاکید و تکلیف شده که نظام ارجاع و پزشک خانواده را به صورت واقعی اجرا کند اما متاسفانه این مهم یا اجرا نشده یا در بسیاری از استان ها مغفول مانده و هزینه های زیادی به مردم و بیمه ها تحمیل شده است.

بی‌توجهی به نظام ارجاع و پزشک خانواده، بیمه‌ها را ورشکسته خواهد کرد

عنابستانی با انتقاد از اینکه بی توجهی به اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده، بیمه ها را ورشکسته خواهد کرد، گفت: بیمه سلامت را مکلف به بیمه رایگان کردیم و وظیفه خود را انجام داد اما به دلیل عدم اجرای درست نظام ارجاع خدمات درستی به مردم ارائه نمی شود و بیمه سلامت هم هزینه های زیادی را متحمل می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بکارگیری نیروهای ناکارآمد در ساختار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: وزیر هیچ تسلطی به این نیروها ندارد و نیروها هم به کارشان تسلطی ندارند و باعث شکل گیری ساختار نامتجانسی در وزارت بهداشت شده که مناسب شرایط خاص و وضعیت ویژه کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید در اسرع وقت تدابیر مناسب را برای کنترل سوءمدیریت در وزارت بهداشت داشته باشد، گفت: تغییر رئیس بانک مرکزی هر چند دیر اما انجام شد و نیاز است پیش از اینکه با بحران های جدی روبرو شویم  در وزارت بهداشت نیز تغییراتی انجام و وزیر برکنار شود.

تا کی باید پشت سپر و نقاب کرونا هزاران ضعف وزارت بهداشت پوشانده شود؟

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم تصریح کرد: بهتراست رئیس جمهور وزرای ناتوان، ضعیف و ناکارآمد را برکنار کند؛ مجلس، دولت و وزارت بهداشت در راستای واکسیناسیون همگانی کرونا همکاری کردند و انجام شد اما تا کی باید پشت سپر و نقاب کرونا هزاران ضعف وزارت بهداشت پوشانده شود؟ وزارت بهداشت به هیچ وجه به درستی مدیریت نمی شود بنابراین وزیر باید استیضاح یا برکنار شود.