- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

ما را به سمت شکایت و استعفا سوق ندهید

عبدالحسین روح‌الامینی  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم ارجاع طرح‌های نمایندگان برای استیضاح وزرا از سوی هیئت رئیسه مجلس، گفت: ۵۸ نفر در سامانه خواستار استیضاح وزیر بهداشت هستند؛ جراید، مطبوعات و نمایندگان بدانند که کلمه «اعلام وصول» برای استیضاح در آیین نامه نیامده و هیئت رئیسه موظف است بلافاصله درخواست استیضاح را ارجاع دهند و مابقی موضوع را به صحن بسپارد. وی خطاب به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: ما را به سمت شکایت از هیئت رئیسه، به سمت شکایت به کمیسیون آیین نامه و اعتراض مدنی مانند برخی از همکاران‌مان که از نمایندگی استعفا دادند، سوق ندهید.

 

به گزارش پایگاه خبری فارما نیوز [1] به نقل از ایسنا، عبدالحسین روح‌الامینی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جلسه روز چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ مجلس در تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه «ماده ۲۲۱ صراحت دارد که هیئت رئیسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع نماید» اظهار کرد: این موضوع قابل تفسیر نیست؛ اینکه شما دروازه‌ای کنترلی در هیئت رئیسه گذاشتید و بررسی می‌کنید که موضوعی به مصلحت است یا نیست.

وی افزود: طبق ماده ۱۶ آیین نامه مجلس اعضای هیئت رئیسه سوگند خوردند که در انجام وظایف مراعات بی طرفی کامل و اجتناب از هرگونه اقدام مخالف آیین نامه داشته باشند. همچنین طبق ماده ۲۳ آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس و سایر اعضای هیئت رئیسه مجلس در مورد انجام وظایف محوله در این آیین‌نامه در برابر مجلس مسئولیت مشترک دارند؛ ما از هیئت رئیسه مجلس به دلیل عملکرد خلاف آیین نامه به کجا شکایت کنیم؟ به کمیسیون اصل نود یا کمیسیون آیین نامه؟ امضا جمع کنیم یا اینکه از نمایندگی استعفا دهیم؟ خیلی راحت بگویید کار خودتان را می کنید و ما هم که زورمان به شما نمی‌رسد.

این نماینده مجلس گفت: من همه موارد را قدم به قدم امر به معروف کردم و تذکر دادم و با رئیس و هیئت رئیسه صحبت کردم و چند ماه است که مهلت دادیم و همه این کارها را کردیم؛ خواهش می‌کنم قبل از اینکه مسیرهای دیگری طی شود، روند را اصلاح کنید.

روح‌الامینی اظهار کرد: حالا ده‌ها نفر نظری دارند و هیئت رئیسه باید طبق ماده ۲۲۱ آیین نامه این نظر را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد، بررسی شود و به صحن بیاید و رای گیری شود؛ این توجیهات که ۹ وزیر استیضاح دارند و باب این کار باز می‌شود، قابل قبول نیست.

وی خطاب به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: ما را به سمت شکایت از هیئت رئیسه، به سمت شکایت به کمیسیون آیین نامه و اعتراض مدنی مانند برخی از همکاران‌مان که از نمایندگی استعفا دادند، سوق ندهید.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه از شهد قاسم سلیمانی یاد بگیریم که در بایدها محکم باشید، گفت: ۵۸ نفر در سامانه خواستار استیضاح وزیر بهداشت هستند؛ جراید، مطبوعات و نمایندگان بدانند که کلمه «اعلام وصول» برای استیضاح در آیین نامه نیامده و هیئت رئیسه موظف است بلافاصله درخواست استیضاح را ارجاع دهند و مابقی موضوع را به صحن بسپارد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست صحن مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر روح‌الامینی اظهار کرد: خواهش می کنم حضرتعالی استعفا ندهید؛ ما موضوع را در هیئت رئیسه بررسی می‌کنیم.