- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

عملکرد طرح «دارویار» با حضور کارشناسان و فعالان صنعت دارو بررسی شد


با حضور جمعی از کارشناسان، فعالان و تولیدکنندگان صنعت دارو، نشست ارزیابی عملکرد طرح «دارویار» بعدازظهر روز دوشنبه 9 آبان ماه سال جاری در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.


به گزارش فارما نیوز [1] به نقل از روابط عمومی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری [2]، موضوع پرداخت بودجه و دغدغه‌های مالی طرح «دارویار»، ترخیص مواد اولیه، کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک اطفال و مسئله قاچاق دارو… از جمله موضوعاتی بود که در این نشست در حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست همچنین کارشناسان و صاحبان صنعت دارو بر ضرورت توجه به تامین مواد اولیه دارویی، نظارت بر زنجیره اجرای طرح «دارویار»، رفع کمبودها در حوزه دارو، قطع وابستگی ارزی کشور مبتنی بر تولید دارو و شکل‌گیری چرخه کامل تولید دارو در داخل کشور تاکید کردند.

مهندس فرامرز اختراعي و دكتر ميثم كريمي بعنوان نمایندگان سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی در این نشست حضور داشتند. نمایندگان این سندیکا نظرات کارشناسی خود در خصوص طرح «دارویار» را در این جلسه بیان کردند.
طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح «دارویار» که در ابتدا با عنوان طرح «اصلاح سیاست‌های ارزی حوزه سلامت» مطرح شده بود، یارانه دارو به انتهای زنجیره منتقل می‌شود و از طریق بیمه‌ها به مصرف‌کننده نهایی تخصیص می‌یابد. این اقدام در راستای سیاست‌های کلی نظام سلامت مبنی بر مدیریت منابع از طریق نظام بیمه‌ای صورت می‌گیرد.