- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

معرفی وزیر بهداشت به علت استنکاف از تکالیف قانونی به قوه قضاییه

به گزارش فارمانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن شجاعی در مصاحبه ای اعلام کرد که به علت استنکاف دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکالیف قانونی خود وی به کمیسیون اصل ۹۰ احضار می‌شود.

وی ادامه داد: اصل افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی دی ماه پارسال در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و تعیین میزان آن به وزارت بهداشت و ستاد نقشه جامع علمی کشور تفویض شد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ستاد نقشه جامع در خرداد افزایش ۱۰، ۲۰ و ۳۰ درصد را طی ۴ سال اعلام کرد و این مصوبه که اعتبار قانونی لازم را برای اجرا داشت در صحن شورای انقلاب فرهنگی ارائه شد.

حجت الاسلام شجاعی افزود: اما وزیر بهداشت با بیان اینکه من در این جلسه حضور نداشتم اشکالات کارشناسی به این مصوبه وارد کرد و رئیس جمهور بدون اینکه در اعتبار قانونی این مصوبه خدشه‌ای وارد کند دستور دارد در جلسه مشترکی با ستاد جامع علمی و وزارت بهداشت اشکالات کارشناسی وزیر بهداشت استماع و بررسی شود و گزارش این جلسه برای وفاق بیشتر به صحن شورای انقلاب فرهنگی برود.

وی ادامه داد: ستاد جامع نقشه علمی کشور برای جلوگیری از هر بهانه جویی جدید وقت جلسه را با وزیر بهداشت هماهنگ کرد که در نهایت در تاریخ مقرر وزیر بهداشت در جلسه حاضر نشد و استنکاف وزیر بهداشت از تکالیف قانونی محرز شده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بنابراین وزیر بهداشت به کمیسیون اصل نود احضار می‌شود و با توجه به مخالفت آشکار وی با ستاد نقشه جامع علمی کشور، سند تحول و اراده دولت و همچنین ۲۰۲ نماینده مجلس، کمیسیون اصل نود وزیر بهداشت را به قوه قضاییه معرفی و استیضاح وی به جریان می‌افتد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما