- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

فرصت بی نظیر برای صنعت دارویی ایران در اکسپو 2020 دبی

اهمیت اکسپو 2020 دبی و پیامدها و برآیندهای آن برای کشورهای جهان آن چنان ارزشمند است که امروزه اکسپوها سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک بوده و نام «المپیک فرهنگ ملل» را برای آن برگزیده اند و تاکنون ٦٠ اکسپو در ٢٤ کشور برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار فارمانیوز [1]، نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ نمایشگاهی جهانی است که به میزبانی دبی و در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود.

دبی به عنوان میزبان نمایشگاه جهانی«اکسپو» با شعار «پیوندافکار، ساخت آینده» در سال ٢٠٢٠ میلادی انتخاب شده است که به دلیل پاندمی کرونا با تأخیر از اکتبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

این اولین بار در ١٥٠ سال عمر این برنامه سالانه است که در خاورمیانه برگزار می شود.

محمد بن راشد آل مکتوم، امیر دبی و نخست وزیر امارات متحده عربی گفته است: اکسپو ٢٠٢٠ در دبی، به نقش قدیمی خاورمیانه به عنوان آمیزه فرهنگ ها و خلاقیت، زندگی تازه ای می دهد.

پیش بینی می شود در طول شش ماه برگزاری اکسپو حدود ٢٥ میلیون نفر از سراسر دنیا برای حضور در این نمایشگاه به امارات سفر کنند.

حضور ایران بصورت پاویون مستقل و ساخت سالن (Self Built Pavilion) خواهد بود.

در طول دوره های مشارکت در اکسپوها، ایران برای بار دوم، بصورت مستقل و به شکل پاویون خودساز مشارکت خواهد نمود. در دوره های گذشته و تا سال ٢٠٠٠، ایران در پاویون های مشترک حضور می یافت.

این رویداد بزرگ بهترین فرصت برای سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و استارت آپ های حوزه دارویی کشور برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای داخلی و همچنین تبادل دانش فنی می باشد.

اهمیت این نمایشگاه و پیامدها و برآیندهای آن برای کشورهای جهان آن چنان ارزشمند است که امروزه اکسپوها سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک بوده و نام «المپیک فرهنگ ملل» را برای آن برگزیده اند و تاکنون ٦٠ اکسپو در ٢٤ کشور برگزار شده است.