- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

گزارش تحلیلی ابتلا و واکسیناسیون کرونا در ایران

به گزارش خبرنگار فارمانیوز [1]و بر اساس گزارش مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تحلیل اطلاعات ابتلا و واکسیناسیون کرونا در ایران تا 24 مردادماه صورت گرفته است.

تاکنون 92210 نفر از افرادی که نوبت اول واکسن کووید-19 را دریافت کرده اند با علائم مشکوک به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده اند و متأسفانه از این تعداد 8552 نفر فوت شده اند که بخش عمده آن در بازه سنی 60 تا 90 سال بوده است.

تاریخ شروع بستری 16784 نفر، حداقل دو هفته پس از دریافت نوبت دوم واکسن (Breakthrough Hospitalizations) بوده است. با در نظر گرفتن جمعیتی که تا زمان انجام تحلیل، حداقل دو هفته از زمان دریافت نوبت دوم آن ها گذشته است، نرخ تشدید علائم و بستری افراد کاملاً واکسینه شده، 6104 نفر در هر یک میلیون نفر بوده است. این شاخص نسبت به آمارهای اعلام شده از سوی برخی کشورها به مراتب بالاتر است.

همچنین نرخ فوت افرادی که بیش از دو هفته از نوبت دوم واکسن آن ها گذشته است، 753 نفر در هر یک میلیون نفر بوده است. این شاخص که Breakthrough Deaths نامیده می شود در برخی کشورها کمتر از 10 نفر در هر یک میلیون نفر می باشد.

البته لازم به ذکر است که این تحلیل ها نیازمند به تفکیک برند واکسن می باشد تا نتایج بهتری حاصل گردد.

متن کامل این گزارش را در فایل پیوست مشاهده کنید.