- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

97.6 درصد، اثربخشی واکسن SPUTNIK V 

مسکو، 19 آوریل 2021 – با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها از 3.8 میلیون نفر واکسینه شده در روسیه این واکسن را به عنوان کارآمدترین واکسن کوید 19 در جهان تبدیل کرده است.

به گزارش فارمانیوز [1]، مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، وزارت بهداشت فدراسیون روسیه و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه امروز اعلام کرد که واکسن Sputnik V اثربخشی 97.6 درصدی را نشان می دهد، این عدد بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها در مورد میزان عفونت ویروس کرونا در میان کسانی که در روسیه با هر دو دوز واکسینه شده اند.
وزارت بهداشت روسیه، دیتا بیس دقیقی از افراد واکسینه شده و همچنین شهروندانی را که به عنوان بخشی از سیستم اطلاعات یکپارچه دولتی در بهداشت و درمان به COVID آلوده شده اند، نگهداری می کند.
طبق داده های 3.8 میلیون نفر روسیه ای واکسینه شده با هر دو دوز، از 5 دسامبر 2020 تا 31 مارس 2021 به عنوان بخشی از برنامه واکسیناسیون مدنی در مقیاس گسترده، میزان عفونت از سی و پنجمین روز از تاریخ اولین بار آغاز می شود و این عدد فقط 0.027٪ بود.
اسپوتنیک وی، به غیر از روسیه همچنین در بلاروس، آرژانتین، بولیوی، صربستان، الجزایر، فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان، امارات متحده عربی، ایران، جمهوری گینه، تونس، ارمنستان، مکزیک، نیکاراگوئه، جمهوری صرب (نهاد بوسنی و هرزگوین)، لبنان، میانمار، پاکستان، مغولستان، بحرین، مونته نگرو، قزاقستان، ازبکستان، سان مارینو، غنا، سوریه، قرقیزستان، مصر، هندوراس، گواتمالا، مولداوی، اسلواکی، آنگولا، جمهوری کنگو، جیبوتی، سریلانکا، لائوس، عراق، مقدونیه شمالی، کنیا، مراکش، اردن، آذربایجان، فیلیپین، کامرون، موریس، ویتنام، مالی، پاناما و هند تأیید و تزریق شده است.