- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید واکسن خاورمیانه تا ۲ هفته آینده در ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: با توجه به تأیید موفقیت “واکسن کوو ایران برکت” در فاز اول مطالعات بالینی، فاز دوم و سوم تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا را با مجوز و موافقت وزارت بهداشت بطور همزمان در روز ۲۳ یا ۲۴ اسفند آغاز خواهیم کرد.

به گزارش فارمانیوز [1]؛ صبح روز شنبه (16 اسفند) در مراسمی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس، مدیران عامل بنیادهای برکت، احسان و تدبیر در محل نمایشگاه دائمی دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام در باغ لارک تهران، آئین افتتاح 450 مدرسه و مسجد و مرکز فرهنگی برگزار و تفاهمنامه ساخت 1000 مدرسه جدید روستایی با اولویت جایگزینی مدارس کانکسی برگزار شد.

محمد مخبر با اشاره به حمایت ستاد از طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان بعنوان یکی دیگر از اولویتهای ستاد افزود: در حال حاضر 50 درصد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریسک‌پذیر دانش‌بنیان کشور توسط ستاد اجرایی انجام میشود که ثمر و نتیجه این سرمایه‌گذاری راهم درکرونا به چشم خود دیدیدم و هرچیزی را که غربیها تحریم کردند و ندادند، توسط همین جوانان نخبه ساختیم، از ماسک و ونتیلاتور و دستگاه اکسیژن‌ساز بگیرید تا واکسن و رمدسیویر و تستهای فوری کرونا.

مخبر تأکید کرد: تمام طرح‌های ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری و توانمندسازی خود مردم انجام میشود و برکت کار ما هم در همین مشارکت و به میدان آوردن توان عظیم مردمی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درخصوص آخرین خبرها از مراحل تست انسانی “نخستین واکسن ایرانی کرونا” نیز گفت: با توجه به تأیید موفقیت “واکسن کوو ایران برکت” در فاز اول مطالعات بالینی، فاز دوم و سوم تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا را با مجوز و موافقت وزارت بهداشت ، بطور همزمان در روز 23 یا 24 اسفند آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به ایجاد آمادگی برای تولید انبوه واکسن در ستاد اجرایی پس از تأیید نهایی آن توسط وزارت بهداشت اعلام کرد: بزرگترین کارخانه تولید واکسن در منطقه را امسال راه‌اندازی خواهیم کرد و تا نیمه خرداد 1400 تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت را انجام خواهیم داد و این واکسن را برای واکسیناسیون عمومی به دست مردم کشورمان خواهیم رساند./تسنیم