- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

بنیانگذار پارس حیان، چهره ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران

شرکت پارس حیان هم اکنون با بیش از1400 پرسنل و متخصص و تولید بیش از 500 فرآورده در 14 برند، بعنوان کارآفرین برتر و صادرکننده نمونه ملی در زمره پیشتازان این صنعت در ایران بشمار می رود. بطوریکه در سالیان متوالی بعنوان واحد فنی نمونه و منتخب وزارت بهداشت و درمان ایران انتخاب شده و همچنین اولین واحد صنعتی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران است که به عنوان آزمایشگاه آکرودیته (رفرانس) از سوی این وزارتخانه معرفی شده است.

سرکارخانم دکتر رقیه گولوبندی درسال 1314هجری شمسی در شهر تهران متولد شدند. بعد از به اتمام رساندن دوران تحصیلات متوسطه در سال 1332 موفق به راهیابی به دانشگاه تهران در رشته شیمی گردیدند و همزمان بعنوان معلم به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمدند. ایشان پس از اتمام تحصیلات در سال 1336 بمدت 3 سال بعنوان دبیر آموزش و پرورش و مربی در دانشگاه به فعالیت خود ادامه دادند و سپس در سال 1339 جهت ادامه تحصیل در رشته شیمی تشعشع از دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس عازم کشور فرانسه گردیدند.

سرکار خانم دکتر گولوبندی در سال 1346 پس از اخذ دکترای دولتی فرانسه که بالاترین رتبه دکترا در این کشور است جهت خدمت به کشور به ایران مراجعه نموده و درسال 1347 بعنوان استادیار دانشگاه پلی تکنیک و پس از سال 1349 بعنوان استادیار دانشکده علوم دانشگاه تهران مشغول به فعالیت گردیدند.

در طی سالهای فعالیت در دانشگاه، ایشان همزمان با تدریس از فعالترین محققین دانشگاه بوده که نتیجه آن چندین مقاله معتبر علمی در سطح معتبرترین ژورنالهای علمی و ثبت اختراع و همچنین همکاری های علمی مشترک با اساتید خارج از کشور و سخنرانی در چندین کنگره بین المللی در کشورهای مختلف بوده است.

سرکار خانم دکتر گولوبندی همزمان با فعالیت در دانشگاه در سال 1361 با مشارکت خواهر گرامی خود سرکار خانم دکتر زهرا گولوبندی که خود نیز دارای مدرک دکترا از دانشگاه اوری فرانسه در رشته ژئوشیمی و از اساتید سازمان زمین شناسی بودند، لابراتور پارس حیان را با انگیزه کارآفرینی و توسعه کسب و کار و با هدف تولید محصولات بهداشتی و آرایشی در شهر صنعتی البرز قزوین پایه ریزی نمودند. ایشان در سال 98 بعنوان چهره ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران انتخاب شدند.

شرکت پارس حیان هم اکنون با بیش از1400 پرسنل و متخصص و تولید بیش از 500 فرآورده در 14 برند، بعنوان کارآفرین برتر و صادرکننده نمونه ملی در زمره پیشتازان این صنعت در ایران بشمار می رود. بطوریکه در سالیان متوالی بعنوان واحد فنی نمونه و منتخب وزارت بهداشت و درمان ایران انتخاب شده و همچنین اولین واحد صنعتی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران است که به عنوان آزمایشگاه آکرودیته (رفرانس) از سوی این وزارتخانه معرفی شده است