- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی: آزاد شدن نرخ ارز فشار را مستقیماً بر مردم خواهد آورد و قیمت دارو را تا حد غیرقابل کنترلی افزایش خواهد داد

به گزارش خبرنگار فارمانیوز [1] به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو ، مهندس فرامرز اختراعی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی گفت: تک نرخی شدن ارز در حوزه های مختلف اقتصادی مهم و ضروری است، اما با توجه به تحریم های دشمن علیه کشورمان بخش دارویی باید از این قضیه مستثنا باشد.

وی افزود: آزاد شدن نرخ ارز فشار را مستقیماً بر مردم خواهد آورد و قیمت دارو را تا حد غیرقابل کنترلی افزایش خواهد داد.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی با بیان اینکه ما بسترهای لازم سیاست گذاری و اجرایی قوی را برای جبران این کسری ها از طریق بیمه ها نداریم، گفت: دولت با از بین بردن نرخ شاخص و ثابتی مانند 4200 تومانی در این حوزه در حقیقت راه را برای دلالان و تغییر مستمر نرخ ارز باز خواهد کرد ضمن اینکه قیمت سایر کالاها نیز افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با تأکید بر لزوم منطقی سازی مصرف دارو در کشور گفت: قسمتی از بازار ما متعلق به غیر ایرانی ها و قسمتی هم برای ایرانی هاست، اما تقاضاهای القائی و اشتباهات پزشکان دو عامل اصلی ایجاد بازار موجود هستند.

اختراعی، ضرورت پیاده سازی نظام ارجاع در حوزه پزشکی را به عنوان یکی از ابزارهای تنظیم مصرف دارو یادآور شد و بر آن تأکید کرد.

انتهای پیام/