- رسانه تخصصی دارو - https://pharma-news.ir -

شروط غیرمنطقی شرکت‌های پخش دارو برای داروخانه‌ها/ شرط عجیب نظام پزشکی برای ثبت نام پلاک خودروی داروسازان

به گزارش پایگاه خبری فارمانیوز [1]، محبوبه عبدی، داروساز در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: متاسفانه شرکت های پخش دارو برای توزیع دارو به داروخانه‌ها شرایطی می گذارند که به نظر من از لحاظ قانونی به هیچ عنوان درست نیست و مسؤولین وزارت بهداشت باید به این موضوع وارد شده و پیگیری های لازم را داشه باشند.

وی افزود: برخی شرکت های توزیع دارو برای عرضه دارو به داروخانه شرایطی می گذارند که در قبال برخی از اقلام برخی داروها را تحویل می دهند و در صورت موافقت نکردن با این شرط از عرضه دارو به داروخانه گاها خودداری می‌کنند، امیدواریم مسؤولین شرکت های پخش این موضوع را پیگیری کنند.

عبدی ادامه داد: متاسفانه در روزهای اخیر با کمبودهای دارویی نیز مواجه هستیم که از جمله این داروها می توان به داروی انسولین و سلسپت اشاره کرد که در این زمینه نیز داروخانه ها تحت فشار هستند و امیدواریم برخی کمبودهای دارویی که وجود دارد به زودی برطرف شود. البته برخی از پزشکان نیز در نحوه تجویز داروها مقصر هستند که تجویز دارو توسط پزشکان باید توسط سازمان نظام پزشکی بررسی شود چرا که گاها پزشکان داروهایی را تجویز می‌کنند که اصلا در فهرست رسمی وجود ندارد و یا اینکه داروی مشابه تولید داخل وجود دارد که پزشکان از تجویز داروی ایرانی ممانعت می‌کنند.

این داروساز در پایان در انتقاد از سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی جهت ثبت پلاک خودروی داروسازان شرایطی از جمله اینکه داروسازان باید جهت ثبت پلاک خود حتما با نظام پزشکی تسویه حساب می کردند که این موضوع باعث دلخوری داروسازان شده است.

انتهای پیام/