تهران
کد خبر:6992
پ
photo_2023-05-02_08-58-09

ترخیص دارو و مواد اولیه دارویی آسان‌تر می‌شود

در جلسه‌ای با حضور مسئولان گمرک و سازمان غذا و دارو، راه‌های آسان‌تر شدن ترخیص دارو و مواد اولیه دارویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه‌ای با حضور مسئولان گمرک و سازمان غذا و دارو، راه‌های آسان‌تر شدن ترخیص دارو و مواد اولیه دارویی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارمانیوز به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، گمرک و سازمان غذا و دارو برای تسهیل در تشریفات گمرکی دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی، راهکارها و پیشنهادات جدید را در چارچوب تفاهم‌نامه مشترک بررسی کردند تا با این اقدامات، ترخیص محصولات سلامت‌محور از گمرک آسان‌تر شود.

مفاد و بندهای تفاهم‌نامه برای تسهیل و تسریع بیشتر ترخیص محصولات سلامت‌محور، در نشستی با حضور دکتر محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و دکتر سید حیدر محمدی معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گمرک و سازمان غذا و دارو، تسریع، تسهیل، شفاف‌سازی، افزایش کارایی و نظارت در مرحله صدور مجوز ترخیص را مورد تاکید قرار دادند.

همکاری گمرک و سازمان غذا و دارو در ارزش‌گذاری دقیق دارو و مواد اولیه دارویی، نحوه و چگونگی نگهداری محصولات سلامت‌محور در انبارها با رعایت و تفکیک محصولات نیازمند به انبار سرد و نحوه ارتباط سیستمی دو سازمان برای تبادل الکترونیکی اسناد و مجوزها با همکاری واحدهای فن‌آوری طرفین، از مهم‌ترین مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است در این‌ نشست معاون امور گمرکی گمرک ایران و مدیران مرتبط با سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − پنج =

کلید مقابل را فعال کنید