تهران
کد خبر:6633
پ
مسمومیت دانش‌آموزان

پاسخ وزیر بهداشت به مسمومیت دانش‌آموزان با سم و عمدی بودن آن

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درباره مسمومیت دانش‌آموزان در قم گفت: «سم بسیار خفیفی باعث بروز این عوارض می‌شود اما اظهارات در مورد عمدی بودن آن به عهده ما نیست.»

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره مسمومیت دانش‌آموزان در قم گفت: «سم بسیار خفیفی باعث بروز این عوارض می‌شود اما اظهارات در مورد عمدی بودن آن به عهده ما نیست.»

به گزارش فارمانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی در اجلاس مدیران سازمان بیمه سلامت ایران گفت: «شخصا به قم رفتم و همه بیماران بیمارستان شهید بهشتی را ویزیت کردم و مدت طولانی این کار طول کشید.»

وی افزود: «مسمومیت رخ‌داده بسیار خفیف بود و هیچ‌گونه عارضه‌ای برای کسی ایجاد نکرده بود. تنها چند ساعتی دچار علائم ضعف عضلانی، بی‌حالی و حالت تهوع بودند.»

عین‌اللهی ادامه داد: «کمیته ویژه‌ای را مأمور کردیم که در این رابطه تحقیق کنند و از بهترین اساتید سم‌شناسی کشور کمک گرفتیم. تحقیقات آن‌ها نشان داد سم بسیار خفیفی باعث بروز این عوارض می‌شود.»

وی گفت: «بررسی اینکه سم از کجا می‌آید و موارد دیگر در حد وزارت بهداشت نیست. اظهارات در مورد عمدی بودن آن به عهده ما نیست.»

عین‌اللهی درباره نوع دقیق سم و عوارض احتمالی بلندمدت آن افزود: «جزئیات بعداً منتشر می‌شود.»

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + بیست =

کلید مقابل را فعال کنید