تهران
کد خبر:6525
پ
محسن+فتحی

نمایشگاه بین‌المللی فارمکس، معرف صنایع دارویی پیشروی ایران در منطقه

دکتر محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در مورد نمایشگاه بین‌المللی فارمکس ۲۰۲۳ گفت: «نمایشگاه فارمکس که قرار است پنجمین دوره آن در شهریور سال ۱۴۰۲ برگزار شود هم مهم‌ترین کارکردش این است که به کشورهای منطقه نشان می‌دهد صنایع دارویی ما جزو صنایع پیشرو در منطقه است و ما در این حوزه حرف برای گفتن داریم.»

دکتر محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در مورد نمایشگاه بین‌المللی فارمکس 2023 گفت: «نمایشگاه فارمکس که قرار است پنجمین دوره آن در شهریور سال ۱۴۰۲ برگزار شود هم مهم‌ترین کارکردش این است که به کشورهای منطقه نشان می‌دهد صنایع دارویی ما جزو صنایع پیشرو در منطقه است و ما در این حوزه حرف برای گفتن داریم.»

دکتر محسن فتحی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، در مورد لزوم برگزاری نمایشگاه‌های دارویی در کشور به فارمانیوز گفت: «صنعت دارویی در ایران چند دهه قدمت دارد و به صورت صنعتی و پیشرفته هم ما جزو کشورهای پیشرو در این حوزه هستیم. خوشبختانه با وجود دانشمندان صاحب‌نامی که در این حوزه در کشور حضور دارند در صنایع دارویی حرف زیادی برای گفتن داریم.» فتحی اضافه کرد: «قطعا دست‌آوردهای دارویی خودمان را باید در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی به نمایش بگذاریم که به دنیا نشان بدهیم چقدر در این صنعت توانایی و ظرفیت داریم. ایران کشوری است که با توجه به شرایط جغرافیایی و ژئوپلتیک خود، می‌تواند نقش ارتباطی بین شرق و غرب دنیا را داشته باشد. ما از این ظرفیت جغرافیایی و ژئوپلتیک در حوزه صنایع دارویی می‌توانیم خیلی خوب استفاده کنیم و پلی برای توزیع دارو در سراسر دنیا باشیم. از سوی دیگر شرایط طبیعی ایران و گونه‌های گیاهی که در داخل کشور داریم هم می‌تواند بهره‌گیری از داروهای گیاهی و فرآورده‌های گیاهی را پررنگ‌تر از قبل کند. امروز دنیا به سمت محصولات طبیعی می‌رود و این ظرفیت و چشم‌انداز خوبی است که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.»

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: «قطعا همه این‌ها نیاز به نمایشگاهی دارد که بتوانیم در آن نمایشگاه خود را به دنیا نشان بدهیم. حضور در همه نمایشگاه‌ها لازم است و تاکید داریم که برای اثبات و نمایش خود به دنیا یک مسیر همین نمایشگاه‌ها هستند. نمایشگاه فارمکس که قرار است پنجمین دوره آن در شهریور سال ۱۴۰۲ برگزار شود هم مهم‌ترین کارکردش این است که به کشورهای منطقه نشان می‌دهد صنایع دارویی ما جزو صنایع پیشرو در منطقه است و ما در این حوزه حرف برای گفتن داریم.»
نماینده اهل کردستان که خود دانش‌آموخته دکترای داروسازی است ادامه داد:‌«قطعا هرچه بیشتر فعالیت کنیم و هرچه دوره‌های این نمایشگاه بیشتر می‌شود، راهکارهای جدیدی برای ارائه خدمات بهتر و چگونگی اجرای بهتر نمایشگاه برای مدیران این حوزه به دست می‌آید. هرچه پیشتر می‌رویم نمایشگاه بهتر برگزار خواهد شد و کاستی‌های قبل را نخواهد داشت. چهارمین دوره فارمکس که در آگوست 2022 برگزار شد نسبت به دوره‌های قبل خیلی بهتر بود و ظرفیت‌های جدیدی را در نظام دارویی کشور در معرض دید عموم قرار داد و نشان دادیم که چقدر توسعه‌یافته هستیم.»

فتحی در مورد ویژگی‌های کم‌نظیر نمایشگاه فارمکس توضیح داد: «با توجه به اینکه در نمایشگاه فارمکس کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود، این نمایشگاه را نسبت به نمایشگاه‌های دیگر متمایز کرده است. اساتید برجسته دارویی کشور حضور پررنگی در این نمایشگاه داشتند. این مورد خیلی به چشم می‌آید. این دوره که در آن شرکت کردم نمایشگاه در کلاس جهانی برگزار شد و خیلی خوب پیش می‌رفت. امیدواریم روزی کشور ما شاهد برگزاری یک نمایشگاه بین‌المللی کامل که همه شرکت‌های بزرگ دارویی جهان در آن حضور پیدا کنند باشد.»

پنجمین دوره نمایشگاه‌های بین‌المللی فارمکس با نام فارمکس 2023 ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های بازار بزرگ ایران (ایران مال) برگزار خواهد شد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =

کلید مقابل را فعال کنید