تهران
کد خبر:6365
پ
62488535

اجرای طرح دارویار برای تجهیزات پزشکی

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورت تداوم تأمین اعتبارات لازم در مرحله بعدی طرح دارویار بر روی تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در صورت تداوم تأمین اعتبارات لازم در مرحله بعدی طرح دارویار بر روی تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.

به گزارش فارمانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در جریان بازدید از شرکت دانش‌بنیان افق تولید دارو پارس در منطقه ویژه اقتصادی کاوه اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته طرح دارویار در کشور با برنامه‌ریزی آغاز شد که در مرحله اول کلیه اقلام تولید داخل و در مرحله دوم کل داروهای وارداتی در طرح قرار گرفت که در صورت تداوم تأمین اعتبارات لازم در مرحله بعدی این طرح بر روی تجهیزات پزشکی انجام می‌شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات کمبود دارویی در کشور افزود: کمبود برخی اقلام دارویی مربوط به شهرستان ساوه نیست و در کل کشور وجود دارد، برخی کمبودها نیز علت جهانی داشته و یا در تأمین مواد اولیه دچار مشکل بوده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در صورتی که در هر نقطه از کشور دچار کمبود دارو باشیم از طریق اعلام دانشکده یا دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به تأمین آن به شرط موجود بودن اقدام خواهیم نمود.

محمدی در ادامه با اشاره به حمایت‌های لازم از مدیریت غذا و دارو در ساوه بیان کرد: با توجه به چارچوب و چارت دانشکده علوم پزشکی ساوه، حمایت‌های لازم از مدیریت غذا و دارو صورت گرفته است و با توجه به حجم حوزه نظارتی، ارتقای این حوزه نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از شرکت‌های تولیدی دارو در ساوه مستقر هستند که این مهم نیازمند تقویت زیرساخت‌های مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی است که در این خصوص اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه دارو در کشور ما از بسیاری از کشورهای جهان ارزان‌تر است گفت: در این حوزه آنچه مورد اهمیت است بحث پرداخت از جیب مردم می‌باشد که نیازمند حمایت سازمان‌های بیمه‌گر است و هرچه این حمایت از سمت بیمه‌ها بیشتر باشد پرداختی مردم نیز کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: اگر اعتبارات مورد نظر در زمان مناسب برای حمایت بیمه‌ها تخصیص یابد، حمایت بیمه‌ها از داروخانه‌ها و مراکز درمانی نیز تقویت می‌شود و در نهایت پرداختی مردم کاهش خواهد یافت.

این مقام دولتی در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: افزایش قیمت دارو عادی است اما حلقه مفقوده سازمان‌های بیمه‌گر هستند که باید تقویت آنها در دستور کار باشد.

محمدی همچنین با قدردانی از تلاش‌های این مجموعه در راه‌اندازی شرکت گفت: این شرکت یکی از مجموعه‌های تولیدکننده مکمل است که به‌زودی در زمینه تولید دارو نیز فعالیت می‌کند و اقلام دارویی هایتک را به مرحله تولید می‌رساند که می‌تواند ارزش‌افزوده خوبی را برای شهر ساوه داشته باشد.

گفتنی است رئیس سازمان غذا و دارو در این برنامه از بخش‌های مختلف شرکت بازدید کرد و در جریان مشکلات و کاستی‌های این واحد تولیدی قرار گرفت.

 

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =

کلید مقابل را فعال کنید