تهران
کد خبر:6075
پ
Manali-Petrochemical-Cover-Image-980×654

دارو های ساخت شرکت ام پی ال هند، عامل مرگ ۷۰ کودک در گامبیا!

بر اساس اعلام کمیته بهداشت گامبیا، ۷۰ کودک در این کشور به دلیل استفاده از یک دارو هندی به نارسایی حاد کلیه مبتلا شده و جان خود را از دست دادند. این دارو های ساخت شرکت ام پی ال هند بودند و عامل مرگ ۷۰ کودک در گامبیا شدند.

بر اساس اعلام کمیته بهداشت گامبیا، ۷۰ کودک در این کشور به دلیل استفاده از یک دارو هندی به نارسایی حاد کلیه مبتلا شده و جان خود را از دست دادند. این دارو های ساخت شرکت ام پی ال هند بودند و عامل مرگ ۷۰ کودک در گامبیا شدند.

 

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری فارمانیوز، یک کمیته پارلمانی در گامبیا اعلام کرد که شرکت داروسازی Maiden Pharmaceutical Limited «ام پی ال» هند مسئول مرگ حداقل ۷۰ کودک در این کشور است.

براساس گزارش خبرگزاری سی جی تی ان چین، این کودکان از نارسایی حاد کلیوی جان خود را از دست داده‌اند. آن‌ها دارو‌های ساخت شرکت داروسازی «ام پی ال» هند را مصرف کرده‌اند. این کمیته پارلمانی از دولت گامبیا خواسته است که اقدامی قانونی را ضد این شرکت در نظر بگیرد. وب سایت خبری آفریقا نیوز نیز این خبر را تایید و آن را انتشار داده است.

در این حال این شرکت هندی اعلام کرده است که کارخانه خود را پس از آزمایش‌هایی که بر روی داروهایش انجام خواهد شد بازگشایی خواهد کرد. این شرکت اعلام کرده است که استاندارد‌های تولید دارو را رعایت کرده است و تولیدات آن هیچ آلودگی نداشته‌اند. کارخانه داروسازی «ام پی ال» هند پس از آنکه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که دارو ساخت این شرکت حد بالایی از دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول داراست تعطیل شد.

این مواد سمی هستند و می‌توانند سبب آسیب حاد کلیوی شوند. دولت گامبیا خواهان اقدامی قانونی ضد این شرکت هندی به خاطر نقش آن در مرگ 70 کودک شده است. این موضوع در حالی روی می‌دهد که شرکت داروسازی «ام پی ال» اعلام کرده است که کارخانه خود را پس از تایید دولت هند بازگشایی می‌کند.

کمیته بهداشت ملی گامبیا در ۲۶ دسامبر اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره مرگ این کودکان انجام خواهد داد. در این رابطه اقداماتی در هماهنگی با وزارت بهداشت گامبیا انجام شد. همچنین با والدین این کودکان گفتگو‌هایی انجام شد. کمیته به این نتیجه رسید که دارو‌های ساخت شرکت ام پی ال هند عامل مرگ این کودکان است. در نتیجه دولت گامبیا هرگونه اقدام لازم را برای جلوگیری از تکرار این موضوع به کار می‌گیرد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

کلید مقابل را فعال کنید