تهران
کد خبر:5625
پ
بندپی
محسنی بندپی:

باید به درد دل تولیدکنندگان دارو گوش داد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت تولیدکنندگان دارو گفت: باید به درد دل تولیدکنندگان دارو گوش داد و و اجازه متضرر شدن آن‌ها را نداد چون ادامه کار هر صنعتی همراه با ضرر نتیجه‌ای جز ورشکستگی ندارد.   به گزارش فارما نیوز به نقل از […]

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت تولیدکنندگان دارو گفت: باید به درد دل تولیدکنندگان دارو گوش داد و و اجازه متضرر شدن آن‌ها را نداد چون ادامه کار هر صنعتی همراه با ضرر نتیجه‌ای جز ورشکستگی ندارد.

 

به گزارش فارما نیوز به نقل از ایسنا محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به گزارش کمیسیون بهداشت ودرمان درباره کمبود و گرانی دارو و اجرای طرح دارویاری گفت: در این گزارش موضوع کمبود و گرانی دارو، مشکلات در اجرای طرح دارویاری، نحوه پوشش بیمه‌ای داروها، بحث پیشگیری از قاچاق،‌ دسترسی راحت‌تر مردم به دارو و توزیع یارانه دارو بررسی قرار گرفت؛‌ طبق طرح دارویاری قرار بود یارانه دارو به جای تولیدکننده به مصرف کننده داده شود.

وی ادامه داد: طرح دارویاری همچون پزشک خانواده و دورکاری بسیار خوب بود اما عملکرد موفقیت‌آمیزی نداشت و باعث نارضایتی کادر درمان‌، مردم و سیاست‌گذاران و مدیران کشور شده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده وزیر بهداشت برای رفع مشکل کمبود و گرانی دارو در عین حال گفت: به نظر می‌رسد مشکل خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌ها باشد که در طی یکی دو هفته کمبود و گرانی دارو کنترل شود؛‌ امکان رفع مشکل کمبود دارو به صورت موقتی و با واردات دارو وجود دارد منتها تمامی تلاش در دو دهه گذشته توجه به تولید داخل بوده است.

محسنی بندپی به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالای تولید داخل و اقتصاد دانش بنیان اشاره و اظهار کرد: باید به درد دل تولیدکنندگان دارو گوش داد؛‌ اگر قرار بر تهیه مواد اولیه تولید دارو به قیمت آزاد باشد باید وزارت بهداشت قیمت تمام شده آن را مشخص کند و قیمت نهایی کالا با درنظر گرفتن سود آن اعلام شود.

وی ادامه داد: اکنون کمبود دارو به خیلی از داروهای تولید داخلی رسیده که پیش از این به وفور در کشور وجود داشت؛ بنابراین واردات کالاهایی که در داخل کشور به اندازه کافی تولید و با قیمت مناسب عرضه می‌شد، ‌منطقی نیست. این به معنای تن دادن دوباره به واردات و وابستگی به  کشورها در زمینه دارو و همچنین بی توجهی به تولید کننده است که پیامدهای اجتماعی به دنبال دارد.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر وجود نظارت‌های کافی برای مقابله با قاچاق و احتکار دارو گفت: کسانی که در ایران کالا تولید کرده و سرمایه‌های خود را از ایران خارج نکردند، درد این کشور را در سینه دارند؛ ما باید هوشمند باشیم،‌ همان طور که در مذاکرات با ایستادگی برای دفاع از منافع ملی تلاش شد باید در داخل کشور هم از منافع مردم دفاع کرده و اجازه ندهیم که تولیدکنندگان متضرر شوند چه اینکه ادامه کار هر صنعتی همراه با ضرر نتیجه‌ای جز ورشکستگی ندارد.

محسنی بندپی با اشاره به تغییرات چندباره در سازمان غذا و دارو بیان کرد: این کشور با تغییر افراد و مسئولان درست نمی شود مگر اینکه همراه خود برنامه‌ها، ‌طرح‌ها، ‌روش‌ها، ‌رویکردها و استراتژی‌های جدید و متفاوتی ارائه کنند وگرنه تغییر افراد فایده‌ای ندارد؛‌ تاکنون چهار نفر در معاونت غذا و دارو عوض شده‌اند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

کلید مقابل را فعال کنید