تهران
کد خبر:5411
پ
WhatsApp Image 2022-07-23 at 9.58.16 AM

برگزاری انتخابات مجمع انجمن‎های شیمی سراسر کشور در پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی

در تاریخ ۲۸ و ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ و با حضور ۳۷ نفر از دبیران انجمن های علمی دانشگاه های سراسر کشور و با حمایت مالی سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی شیمیایی و بسته بندی دارویی و میزبانی پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی، انتخابات مجمع اتحادیه انجمن های شیمی کشوری انجام شد و دبیرکل اتحادیه و اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های شیمی کشوری با حضور خانم عبدالهی کارشناس انجمن های علمی وزارتخانه علوم و فناوری انتخاب شدند.

به گزارش فارمانیوز؛ آقای علی پور دبیر قبلی اتحادیه انجمن های شیمی طی گزارشی فعالیت های مربوط به مجمع پنجم انجمن های شیمی را تشریح کردند. ایشان اشاره کردند که به واسطه ارتباط خوب اتحادیه شیمی با سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی تعداد زیادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان شیمی جهت جذب و استخدام به شرکت های داروسازی معرفی شده اند. همچنین به واسطه این همکاری دانشجویان موفق به بازدید علمی از کارخانجات تولید مواد دارویی شدند و از نزدیک با صنعت در ارتباط و تعامل هستند.

در این جلسه همچنین جناب آقای دکتر اسلامی دبیرکل پشتیبانی فرهنگی اجتماعی وازرت علوم و فناوری دکتر کنعانی مسئول فرهنگی پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی و دکتر نژاد ابراهیمی معاون پژوهشی آن مرکز شرکت داشتند.

جناب آقای دکتر ابراهیمی ضمن عرض خوشامد به دانشجویان و میهمانان حاضر در جلسه با اشاره به ارتباطات خوب پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی با بخش صنعت خصوصا صنعت داروسازی و اشاره به دفتر همکاری های مشترک سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی شیمیایی و بسته بندی و پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی به دانشجویان این نوید را دادند که شرایط برای ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان با بخش های صنعتی فراهم است و باید از این فرصت ها در قالب انجمن های دانشجویی بیشترین استفاده صورت گیردتا در آینده فعالیت های دانشگاهی با صنایع همسوتر باشند و اثربخشی اجتماعی آن در جامعه نمود بیشتری یابد.

آقای دکتر اسلامی دبیرکل پشتیبانی فرهنگی اجتماعی وازرت علوم و فناوری نیز ضمن تشکر از فعالیت های انجمن های دانشجویی اعلام کردند که وزارتخانه به عنوان تسهیل گر از انجمن های علمی حمایت میکند و با اشاره به اهمیت انجمن ها در رشد علمی دانشجویان به صورت فردی و جمعی، اعضای انجمن های دانشجویی را افرادی مسئولیت پذیر در جامعه دانستند که علاوه بر ارتقای فردی خود علاقه مند به پیشرفت علمی و جمعی هستند.

در انتها با اهدای لوح سپاس و تندیس از ده انجمن برتر دانشجویی تقدیربه به عمل آمد و انجمن های شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه، پژوهشکده گیاهان و مواداولیه داریی و خواجه نصیرالدین طوسی به ترتیب مقام اول تا سوم انجمن های برتر شیمی سراسر کشور را بدست آوردند.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید