تهران
کد خبر:5100
پ
1401011410075866825075124

پیش شرط‌های بیمه سلامت برای تغییر سیاست اختصاص ارز دارو

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران پیش شرط‌های این سازمان در تغییر سیاست اختصاص ارز دارو از مبدا به مصرف کننده را تشریح کرد.

به گزارش فارمانیوز، دکتر مهدی رضایی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر سیاست نرخ ارز، آیا بیمه سلامت پتانسیل حمایت از بیماران را دارد؟، گفت: سازمان بیمه سلامت در تغییر سیاست اختصاص ارز دارو از مبدا به مصرف کننده، با رعایت پیش شرط‌هایی از جمله تامین منابع ریالی تغییر نرخ ارز و اختصاص به موقع آن به سازمان‌های بیمه‌گر، تعیین تکلیف جمعیت فاقد پوشش بیمه کشور، تدوین راهنمای بالینی تجویز داروهای مشمول یارانه ارز، کنترل مصرف داروها، تعیین سقف مصرف و اصلاح تدریجی و گام به گام، پتانسیل حمایت از بیماران را دارد.

وی تاکید کرد: در طرح تغییر سیاست نرخ ارز سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان مجری خواهد بود و سیاستگذاری میزان حمایت از اقلام دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است. بنابراین بنا به سیاست اتخاذ شده میزان حمایت تعیین و اعمال می‌شود.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، رضایی همچنین بیان کرد: بعد از طرح موضوع تغییر سیاست نرخ ارز، سازمان بیمه سلامت طراحی و معماری اولیه اجرای طرح را با دو پیش فرض اجرای متمرکز که سازمان بیمه سلامت عهده‌دار سرویس‌دهی مابه‌ التفاوت صورت حساب نرخ ارز به تمامی بیمه‌شدگان کشور باشد و روش دوم اجرای غیر متمرکز که سازمان بیمه سلامت صرفا مسئولیت خدمت دهی به بیمه‌شدگان بیمه سلامت را انجام دهد و سایر سازمان‌های بیمه‌گر نیز به بیمه‌شدگان خود سرویس‌دهی داشته باشند، طراحی شده است. بنابراین آمادگی در مرحله طراحی وجود دارد اما برای فرآیند اجرایی کار چون مقدمات و جداول پایه‌ای داده‌ها نیاز است که در حال حاضر در اختیار ما قرار ندارد؛ حدودا سه ماه زمان نیاز است تا پروژه عملیاتی شود.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =

کلید مقابل را فعال کنید