تهران
کد خبر:1971
پ
تاکنون بخش خصوصی موفق به خرید نشده است

شانه ساز در واکنش به جنجال‌ها در واردات واکسن کرونا: نمی توانند با قرارداد خرید جعلی واکسن ما را بازی دهند/ تاکنون بخش خصوصی موفق به خرید نشده است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شرکت ها نمی‌توانند با مدارک و مستندات جعلی قرارداد خرید واکسن با ما بازی کنند و ما هم این اجازه را نمی‌دهیم. به گزارش خبرنگار فارمانیوز، محمد رضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو درباره ورود بخش خصوصی به واردات واکسن کرونا بیان کرد: ما طی چهار مرحله فراخوان […]

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شرکت ها نمی‌توانند با مدارک و مستندات جعلی قرارداد خرید واکسن با ما بازی کنند و ما هم این اجازه را نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار فارمانیوز، محمد رضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو درباره ورود بخش خصوصی به واردات واکسن کرونا بیان کرد: ما طی چهار مرحله فراخوان خواستیم و از بخش خصوصی برای واردات واکسن کمک خواستیم، اما چون دولت‌ها بر فروش واکسن نظارت دارند، در عمل شرکت‌های خصوصی توفیقی در واردات واکسن نداشتند.

شانه ساز ادامه داد: تاکنون ۴۹ شرکت به ما مراجعه کرده اند و ما به ۳۵ شرکت معرفی نامه داده ایم، اما تاکنون هیچ کدام از این مجوز‌ها عملیاتی نشده است و ما حداقل مدارک را خواسته ایم و خواهش کرده ایم مدرک و معرفی نامه‌ای را ارائه کنند که نشان از خرید واکسن از تولید کننده اصلی و رسمی است و تاکنون هیچ معرفی نامه و مدرکی دال بر خرید واکسن از تولیدکننده اصلی دریافت نکرده ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ما درخواست کمک داریم و هر کس می‌تواند در واردات واکسن کرونا به ما کمک کند، دستش را به گرمی می‌فشاریم.

شانه ساز بیان کرد: شرکت‌ها می‌دانند که پروفرم‌های عجیب و غریب خرید واکسن را نباید به سازمان غذا ودارو بیاورند، زیرا ما تیم کارشناسی قوی داریم و باید توجه داشت حجم گسترده دارو‌های وارداتی چند سالی است که توسط بخش خصوصی وارد می‌شود و بخش دولتی کمترین نقش را در این زمینه ایفا کرده است و ما از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: ۱۰ سالی است که سازمان غذا و دارو به عنوان سیستم نظارتی قوی از سوی سازمان جهانی بهداشت در حوزه واکسن به رسمیت شناخته شده است و می‌دانند که نمی‌توانند با مدارک و مستندات جعلی قرارداد خرید واکسن با ما بازی کنند و ما هم این اجازه را نمی‌دهیم و در عین حال حداکثر تسهیلات را برای واردات رسمی در نظر می‌گیریم.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − پنج =

کلید مقابل را فعال کنید