تهران
کد خبر:1767
پ
فاقد تصویر شاخص

سنتز ماده شیمیایی مهارکننده آلفاگلوکوزیداز به منظور طراحی داروی جدید دیابت نوع 2/ تولید پالادیوم چارکول برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرنگار فارمانیوز، پس از تأسیس دفتر همکاری های مشترک سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی و پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی، موفقیت و دستاورد های مهمی حاصل شده است. نخستین دستاورد این دفتر، همکاری تیم تحقیقاتی انستیتو پاستور و شرکت پرند دارو جهت پروژه سنتر یک […]

به گزارش خبرنگار فارمانیوز، پس از تأسیس دفتر همکاری های مشترک سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی و پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی، موفقیت و دستاورد های مهمی حاصل شده است.

نخستین دستاورد این دفتر، همکاری تیم تحقیقاتی انستیتو پاستور و شرکت پرند دارو جهت پروژه سنتر یک ماده شیمیایی مهارکننده آلفاگلوکوزیداز می باشد که از طریق این ماده می توان طراحی داروهای مختلفی انجام داد که در پروژه ذکر شده، از سنتز این ماده شیمیایی جهت طراحی داروی جدید دیابت نوع 2 استفاده خواهد شد.

یکی دیگر از موفقیت های دفتر همکاری های مشترک، سنتز پالادیوم چارکول برای اولین بار در کشور توسط یک گروه تحقیقاتی دانشگاه اصفهان می باشد. در همین زمینه، این گروه تحقیقاتی توسط دفتر همکاری ها به شرکت تولیدکننده مواد اولیه دارویی (تماد) معرفی شده که پس از انجام آزمایش های لازم و راستی آزمایی، دو طرف قرارداد همکاری تجاری امضا کردند.

لازم به ذکر است که کیفیت پالادیوم چارکول تولید شده در حد محصولات تراز اول تولیدی در جهان می باشد.

رسانه تخصصی دارو
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

کلید مقابل را فعال کنید